Overblijven

Het overblijven op de Spindel wordt georganiseerd door een enthousiast overblijfteam, genaamd Het Broodtrommeltje. Het overblijfteam is actief voor de Spindel en de Toermalijn gezamenlijk. Alle activiteiten vinden plaats onder begeleiding van geschoolde vrijwilligers en pedagogisch medewerkers. Met veel ervaring en kennis zorgen zij ervoor dat kinderen lekker kunnen spelen en een fijne tijd hebben tijdens het lunchuurtje.

Wat doen we allemaal bij het overblijven?
De kinderen eten in hun eigen klas, onder begeleiding van overblijfkrachten (groep 1/2/3) of hun eigen leerkracht. Na het eten mogen de kinderen kiezen uit verschillende activiteiten:
Buiten spelen op het schoolplein, voetballen op de Groene Long, binnenspelen met materialen (als Duplo, Lego, Kapla), kleuren/tekenen en creatieve bezigheden.
Ook hebben zij een volle kast met spelletjes waar kinderen mee mogen spelen. Regelmatig kunnen de kinderen thema knutselen, bijvoorbeeld met Sinterklaas en kerst.
Wanneer het te hard regent om buiten te spelen, worden binnen extra spelmaterialen klaargezet.

Hoe kan ik mijn kind laten overblijven?
Voor de administratie van het overblijven en het innen van de overblijfkosten, maakt Het Broodtrommeltje gebruik van een administratiesysteem via internet, namelijk TSO-pro.
De kosten voor het overblijven zijn € 2,30 per keer per kind.

Gaat uw kind het komende schooljaar voor het eerst overblijven, stuurt u dan een mailtje naar coordinatoroverblijf@gmail.com, zij leggen u dan uit hoe u zich kunt aanmelden.

Als uw kind het afgelopen schooljaar al gebruik heeft gemaakt van het overblijven, kunt u gewoon doorgaan met het invullen van de data. Zij zorgen ervoor dat de juiste groep in het systeem wordt gezet.